Examenskalas på gång.

Förra veckan blev jag färdig lärare, men jag kan inte påstå att det kändes särskilt festligt att lämna universitetsbyggnaden för sista gången. På gatan utanför hördes skrik från lyckliga, vitklädda studenter - och jag gick ensam ut från skolan med min lärarnål i handen, och inte var det någon som uppmärksammade mig för att jag slutat skolan.

Jag och min mamma var ute och åt på restaurang och drack bubbel på kvällen, så visst blev jag firad, men man kan väl aldrig fira för mycket?

På söndag har jag bjudit hem en hel massa folk på examenskalas, så den senaste veckan har jag ägnat åt att baka och städa och fixa. Tanken är att vi ska vara ute på gräsmattan utanför mitt hus, så jag hopps verkligen att det inte regnar. Jag bor nämligen inte tillräckligt stort för att ta emot alla de gäster jag har bjudit. :)

Jag har bakat så mycket den senaste veckan så att jag nästan börjat känna mig tjock bara för att jag haft så mycket smör i händerna. Men jag tänker att jag genom att utsätta mig för sådant blir starkare och bättre på att hantera tjockkänslorna... Jag hoppas det i alla fall.

För er som undrar hur det gick med den där killen: jag försöker att inte tänka så mycket på honom. Jag har gett honom min boll, och nu är det upp till honom att bestämma hur han vill spela den, om han vill spela den alls. Jag kan inte lägga ner hela mitt jag i honom, det är han inte värd. :)

Hopps att ni får en härlig fortsättningen på veckan!


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis i mängder till din examen.



Tycker du är superstark som klarar av att baka en massa utan att låta det gå överstyr, hade jag aldrig klarat av. Allt hade hamnat i min mage.



Hoppas det blir en trevlig söndag och att solen skiner på er.

kram

2012-06-07 @ 15:58:20
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis, grattis, grattis! Heja dig! Så himla bra kämpat, med allt. Hoppas du får en excellent festlighet på söndag, det är du då rakt värd!



Kram!

2012-06-07 @ 18:31:44
URL: http://justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0