Drabbades av ett plötsligt baksug

Jag har ju varit sjuk nu i flera veckor och det har varit dåligt med julkänsla. Runt omkring mig har folk gått på julkonserter, bjudit på glöggmingel och firat lucia, och jag har inte kunnat vara med på någonting.

I morse när jag vaknade var min feber så gott som borta och för någon timme sedan blev jag plötsligt sugen på att baka saffransbullar. Så nu gör jag mitt yttersta för att frambringa någon form av julkänsla... Degen står på en första jäsning och jag ska alldeles strax ta hand om disken.



Sedan, medan bullarna är i ugnen ska jag sätta mig och fundera lite på julklappar. I morgon åker jag till Ullared och det vore så skönt om jag kunde fixa några julklappar där.

Det blir ju perfekt med saffransbullar till fikat i morgon... :) 


Pyssel igen...

Har ägnat en stund nu i kväll åt att pyssla kort. Kom på att jag ville testa min swirlstämpel ihop med "Vänner är änglar på jorden" - och jag blev riktigt nöjd!



Nu har jag snart så många kort så att jag skulle behöva bli av med några innan jag får göra fler... :)

I morgon ska jag förresten sätta mig och skriva om min provvecka på dagvården, om det är någon som väntar på det inlägget.

Feber, huvudvärk och vaken mitt i natten...

Det är väl typiskt!? När de senaste veckornas konstanta stress närmar sig sitt slut så kommer influensan. Varför kunde det inte vänta bara en dag till? På söndag har jag tid att bli sjuk, inte innan dess... Men det verkar inte febern och huvudvärken förstå!



Så nu sitter jag här med 38 graders feber och bultande huvud och i morgon är det meningen att jag ska vara pigg och frisk och klar och krispig i rösten - för jag ska sjunga på vigsel och bröllopspartaja fram till sena natten.

Suck, vad jag är opepp! Nu har jag precis druckit en kopp te och ska nog försöka sova lite till...

Och inte får jag träffa lillebror när jag är sjuk heller, eftersom han väldigt svagt immunförsvar nu när han är sjuk och äter medicin.

Typiskt tråkigt!

RSS 2.0