Lite adventsmys trots allt...

I morgon är det första advent, är inte det galet? Den här hösten har gått hur fort som helst och nu sitter jag här i soffan och lyssnar på julmusik, tittar på min julkrubba och dricker glögg.



Jag kan bara inte låta bli att förundras över Jesu födelse... Tänk att Maria inte hade en aning om att hennes son skulle bli kung, eller att han en dag skulle dö för hela världens skull. Hon var lycklig över att hon fått en son, och hon såg på honom precis på samma sätt som vilken annan mamma som helst ser på sitt barn. Inte visste hon då vad som skulle hända, inte visste hon då att det var Gud själv hon höll i sin famn. 

Lillebror blir kvar på sjukhuset över natten och förmodligen några nätter till - men det beror ju helt på vad läkaren säger i morgon...


Vänner är änglar på jorden

Till marknaden förra helgen gjorde jag de här korten. Enkla att göra och väldigt fina tycker jag. :)











Jag gjorde 19 kort och allihop blev sålda - det kändes väldigt roligt!


De här veckan och nästa vecka är jag på praktik och jag är verkligen helt slut i både kroppen och i huvudet. Det är jätteroligt att vara ute i verkligheten och min handledare är hur bra som helst - men det är också väldigt slitigt...

I morgon är det i alla fall fredag och jag ska försöka vila lite under helgen, så jag orkar med nästa veckas praktik.

Det där med dagvården får jag återkomma med, för jag orkar inte sätta mig och skriva om det just nu.


Det har varit pysselstuga här i kväll igen!

Jag pysslar massor just nu!
Kanske beror det på att det närmar sig marknad, kanske är jag bara inne i ett flow - eller kanske är det en kombination...



I vilket fall som helst så är jag galet nöjd med mitt senaste armband! Det är lite mer glittrigt än de övriga armband jag äger, och dessutom så säger C att det finns liknande armband (fast gjorda med något slags exklusivt läder och rent silver och sådant) som kostar uppåt 16.000 kr. Erkänn att det är ganska coolt, och ganska sjukt också!

Jag tillhör uppskjutarsläktet

Idag kära vänner skulle jag ha pluggat, jag skulle ha läst ganska mycket.
Men i stället gjorde jag det här:





och det här...




Har haft en fantastiskt mysig dag, men attans vad mycket jag har att läsa i morgon...

Hade en lärare när jag pluggade på musikhögskolan, som alltid sa till mig att jag tillhörde uppskjutarsläktet, precis som han själv. Tror att han hade ganska rätt i det. :) Men huvusaken är väl ändå att sakerna blir gjorda innan tidsfristen gått ut!?

RSS 2.0