Att lyssna på de tokiga infallen

För en vecka sedan trodde jag att jag visste hur mitt kommande år skulle se ut. Jag skulle vara ledig över sommaren och sedan börja jobba på en av kommunens förskolor. Jag såg inte fram emot det jättemycket, men jag tänkte att det förmodligen var ett smart drag så här i början av arbetslivet.

I söndags hade jag examensfest och en av mina vänner hade fått nys om ett förskollärarjobb som hon trodde skulle passa mig helt perfekt. Hon hade först inte tänkt att säga något om det jobbet till mig - jag hade ju redan skrivit på anställningsavtal på en annan förskola. Men så, innan min vän gick hem från festen i söndags så fick hon för sig att hon ändå skulle nämna tjänsten för mig.

På kvällen när alla gäster hade gått satte jag mig och kollade upp den där förskolan och insåg att min vän hade helt rätt - det var ett jobb som passade mig perfekt! I måndags morse skrev jag ett mail till chefen på förskolan och efter en halvtimme fick jag svar. De var väldigt intresserade av att träffa mig.

I torsdags åkte jag dit och hälsade på, och blev efter en stunds intervju erbjuden jobbet... Helt plötsligt stod jag alltså med två jobb, ett som jag ville ha och ett som jag inte ville ha. När jag cyklade därifrån såg jag för min inre syn mig själv puttra fram på vägen med en röd liten moped... :) Jag visste precis vad jag skulle göra.



Jag skulle ringa chefen på kommunen och säga upp mig, innan jag ens börjat jobba. Och, jag skulle börja leta på blocket efter en röd (eller en rosa) moped, som jag kunde åka till jobbet med.

Sagt och gjort, igår ringde jag och sa upp mig... Det var ett extremt jobbigt samtal, men jag var så lättad när det var över. Efter det jobbiga samtalet ringde jag upp chefen på den andra förskolan och tackade ja till jobbet - hon blev överlycklig. :)

Idag tror jag att jag vet precis hur mitt kommande år kommer att se ut.... Och jag ser galet mycket fram emot att börja jobba i augusti...


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad spännande och vad starkt av dig att lyssna på ditt hjärta och följa det.

Kram

2012-06-17 @ 13:29:03
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Bundle

Stort Grattis till examen. Och grattis till ditt nya jobb. Vad tufft att du stod på dig och gjorde ett aktivt val, jättebra gjort. Du kommer inte att ångra dig. Och en moppe låter ju supermysigt att ha.

Kram!

2012-06-17 @ 21:14:13
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0