Vem är det egentligen som bestämmer?

Trots att jag räknat mig som frisk i ungefär två år så känner jag då och då att jag till exempel inte får köpa vitt bröd eller inte får äta pasta till middag. Jag förstår allvarligt talat inte varifrån de där förbuden kommer. De bara dyker upp som från ingenstans och helt utan logik. Vem är det som bestämmer sådana konstiga saker över mig? Jag har väldigt svårt att förstå det...

Nu på senare tid har jag lärt mig att de där konstiga förbuden ska trotsas och inte följas. För om jag börjar följa de där förbuden så blir de bara fler, och då får den där som försöker bestämma över mig bara mer och mer makt. Därför gick jag ner till ica idag och köpte vitt bröd, bara för att jag inte fick.

Det ni!

För jag vet att om jag hade köpt ett grovt bröd och lyssnat på förbudet så hade jag en halvtimme senare inte fått ha något pålägg på brödet. Och kort därefter hade jag kanske inte fått äta kolhydrater alls... Och så hade det fortsatt tills förbjudetlistan varit flera meter lång.


Jag blir så himla arg på den där förbannade sjukdomen som aldrig riktigt vill släppa greppet om mig! Jag är ju grymt mycket bättre på att stå emot den nu, men jag hade ännu hellre velat slippa förbuden helt...

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Du är GRYM som lyckades handla vitt bröd, trots dina personliga förbud.

När man har en ätstörning och blir frisk från det, så kommer tankarna följa med en för alltid ändå.

Man lär sig bara hantera dem och inte lyda dem.

Precis som du lyckats med nu!

GRATTIS!

2012-02-14 @ 17:11:58
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Linda

Shit vad bra och stark du är som står emot och är trotsig mot äs.

Kram

2012-02-15 @ 15:00:49
URL: http://frokenlejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0