Just nu ägnar jag mig mest åt min symaskin och min självkänsla...

Det tar på krafterna att jobba med sin självkänsla, det vill jag lova. Fast nu är det inte så att jag bara jobbar med självkänslan, jag gör faktiskt praktik också - och det tar också på krafterna. För att koppla av och slippa tänka, sätter jag mig vid symaskinen och producerar mössor och nyckelband. Så skönt! Jag vet inte om jag hade orkat utan min symaskin just nu.




Jag har bestämt mig för att formulera en veckans sanning om mig själv, varje vecka. Så här lyder den den här veckans sanning: Att jag blev illa behandlad betyder inte att jag inte var värd bättre, det betyder bara att jag inte fick den omsorg jag egentligen var värd.


Kommentarer
Postat av: Linda

Återigen väldigt kloka ord.

Vad kreativ du e med symanskinen, själv har jag inte tålamod blir bara frustrerad när det inte blir som jag tänkt det ;) stickning det är mer min stil.

Känns det bra med praktiken? Det är inte bara jobbigt hoppas jag.

Kram

2012-02-29 @ 15:11:01
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det var en bra sanning att slå fast för dig själv!

2012-03-27 @ 16:37:34
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0