Mattips och fräscha vindar

Så här tom och trevlig är min vind nu - det känns helt fantastiskt! Tyvärr har jag ingen före-bild men det var ordentligt rörigt vill jag lova!



Nu är det mesta packat i genomskinliga lådor så att lätt ska hitta vad man letar efter. 



Jag blir helt lycklig när jag tittar in och möts av all den öppna ytan. Tänk vad mycket grejer jag skulle få plats med om jag ville!


Kom hem från min förmiddagspromenad för ett tag sedan och har suttit en stund nu och spånat på hyfsat enkla och snabba lunch- och middagsförslag. Jag har genom åren samlat på mig en mängd receptbroschyrer från olika matbutiker och de är faktiskt väldigt bra att hämta inspiration ifrån.



Än så länge ser min lista ut såhär:

- Röd linssoppa
- Currykryddade räkos med pasta
- Spagetti med köttfärssås
- Kycklingwok med ris
- Pasta med laxsås
- Potatis- och purjolökssoppa
- Italiensk köttfärssoppa
- Vinterminestrone med parmesankräm
- Lat kålpudding med potatis
- Fisk med frasigt täcke
- Kryddiga kycklingspett
- Ärtsoppa med lax
- Köttfärsgulasch
- Broccolisoppa


Ska testa dem en i taget nu i några veckor framåt, och liksom samla på mig några favoriter. Jag har haft så himla dåligt med idéer den senaste tiden. Det ska det bli ändring på nu!

Har ni några lunch- eller middagsförslag så får ni gärna komma med dem - jag behöver ny inspiration.


Kommentarer
Postat av: My

Spaghetti med köttfärssås, med tacosmak. Tillsätt en påse tacokrydda i köttfärsen bara. Supergott och enkel variation mot den vanliga köttfärsen:)



Kram!

2011-02-20 @ 18:21:53
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Cim

Ja, man kan ju inte annat än skratta åt hur dumma de faktiskt är som ens lägger tiden på att skriva en artikel, samtidigt som det är så sorgligt att folk faktiskt kommer ta dem på orden och gå runt och frysa i onödan. Äh, dumma värld.



Ha en finfin dag! Stor kram!

2011-02-23 @ 22:39:51
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0