Två knäppa sjukdomsrester...

I dag mår jag mycket bättre och i morgon ska jag gå till jobbet! Alldeles vansinnigt skönt ska det bli!


Två knäppa saker har jag lagt märke till de senaste dagarna...

1. Jag har en inbyggd känsla av att det är farligt att äta krossade linfrön, men alldeles okej att äta hela linfrön. Det är knäppt - resonemanget lyder ungefär så här; äter man krossade linfrön så tar kroppen upp en massa energi, men om man i stället äter hela linfrön så går de rakt igenom kroppen utan att ge ifrån sig någon energi. Dessutom hjälper linfrön till att hålla igång magen... 
 




2. Att koka spagetti känns mindre tryggt än att koka typ. pastaskruvar. Pastaskruvar kan man lägga i dl-mått och ha lite kontroll över, men spagetti kan man inte lägga i dl-mått och därför känns det inte som att jag har koll... Spagetti väger jag, jag kokar alltid exakt samma mängd spagetti -på grammet. Men pastaskruvar klarar jag tydligen av att koka lite på en höft. Visserligen mäter jag med dl-mått men det blir ju inte exakt samma vikt varje gång, snarare ungefär lika mycket varje gång...





Visst låter det galet!? Det är ju bara tankefällor, väldigt ologiska sådana...

Kommentarer
Postat av: Cim

Haha det där med linfröna har jag också! Sjukt konstigt, som att det spelar någon roll liksom?



Det blev en dyr biljett hem trots allt, men det svider i min ganska skrala kassa! Men det får det vara värt! Nu blir det musik ikväll iaf!

Ha ne jättefin fredag! Stooora kramar!

2010-09-24 @ 09:32:00
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0