Det närmar sig marknad och jag massproducerar som bara den...

Nästa helg ska vi ha konstnärs- och hantverksdagar i min kyrka - pengarna kommer gå till våran ombyggnation. Vi är många som har pysslat och på olika sätt skapat kreativa saker som vi ska sälja. Och det ska bli hur roligt som helst att se alla saker! Jag har gjort en del smycken, och tänker ägna resten av kvällen åt att titta på Beck och göra fler smycken...



Det är ju helt sjukt svårt att veta vad man ska ta betalt för sakerna och hur mycket man kommer få sålt... Det är svårt att tro att någon kommer gilla mina saker och vilja köpa dem, men jag tycker att det är så roligt att göra dem så jag tar risken och ställer mig och säljer ändå.


Vad tycker ni att till exempel om ugglorna längst ner till höger? Skulle ni kunna tänka er att köpa en uggla och hur mycket skulle ni i så fall vilja betala för den?


Kommentarer
Postat av: Vickie

Jag skulle jättegärna köpa en uggla och även något av dina fina hängen. Så får du något/några över så kan jag jättegärna köpa och så skickar du till mig. Är så imponerad av dig som kan göra smycken, skulle så gärna vilja själv men vet inte i vilken ände jag ska börja eller om jag har tålamod nog.. fast kanske vore något bra att träna tålamodet med ;)

När det gäller priser är jag jättedålig, men tänk på vad materialet kostat och så lägg på lite av tiden som det tagit att göra så borde du komma till en bra mellanväg.



Hur går det annars för dig? Tänker på dig fast jag inte känner dig! Blir ju inspirerad av din kamp. Själv kämpar jag på, har precis haft magsjuka vilket INTE är en höjdare på något sätt. Avskyr det! Men varje gång jag har det slutar det med att jag hoppar upp på vågen och liksom ändå känner mig nöjd när jag ser resultatet, även om jag vet att det kommer tillbaka så fort jag blir frisk. Sen har jag svårare att motivera mig själv att börja äta ordentligt. Jobbigt!

Tycker hösten är jobbig överlag, särskilt nu när jag jobbar så mycket och har jättesvårt att komma iväg och träna som jag vill. Hopplöst att ens få till 2 gånger/vecka. Det är ångestskapande, men försöker att strunta i det även om det är svårt. Vet sen inte om det är ätstörningen som vill träna eller mitt friska sunda jag.. fast vet nog svaret på det.

Förlåt, nu fick du ta lite av min frustration, inte meningen.

Men som sagt, du skulle kunna sälja lite av smyckena på bloggen, jag skulle köpa och vet fler som nog skulle gilla dina smycken :)

Lycka till!!!

Kram

2010-11-17 @ 06:43:21
Postat av: jenny

Hej!



Åh vad pysselsugen jag blev. Jag skulle lätt köpa ugglan. Var köper du allt material? Finns det någon bra butik att besöka om man vill pyssla loss med sådant?



Hej hopp

2010-11-18 @ 20:55:25
Postat av: Bullen

Tack, vad fina ni är! Jag köper material lite överallt: panduro, second hand, clas ohlsson och olika pärlaffärer på internet...



Jag är skitnervös för i morgon, men det ska bli väldigt roligt också!

2010-11-18 @ 21:05:15
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0