Jag samlar på friska tillfällen...

Jag har en liten låda där jag samlar ord, texter, bilder och saker som är fina och som är värda att kämpa för. Jag tänker att jag ska plocka fram lådan när det känns jobbigt - när det blir som igår. Och påminna mig själv om vad som är värt någonting på riktigt. Jag tänker att jag ska skriva några korta texter om de tillfällen då jag känner mig riktigt frisk, också. Så att jag kan öppna min låda och påminna mig om de tillfällena.


Att baka kanelbullar, ger mig en känsla av frihet och friskhet.
Att sitta vid havet och sola, bada och läsa i bikini, ger mig också en känsla av frihet och friskhet.
Att träffa vänner och fika och skratta med dem, ger mig en känsla av frihet och friskhet.
Att gå in i en mataffär och handla det jag vill och ska utan ångest, ger mig en känsla av frihet och friskhet. 

Listan kan göras lång, och den ska göras lång... Från och med nu samlar jag på friska tillfällen att fylla min låda med...





Kommentarer
Postat av: karin

Sv: Det tog mig lång tid att bestämma mig med.. men tillslut så fick jag fram en bra :) Fast de man köper är fina med :) Hoppas du får en fin dag!

2010-07-30 @ 09:37:23
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/
Postat av: Cim

Åh tack! Jag tror detsamma faktiskt, vi skulle nog ha kul ihop! Dina fina bakverk ligger förresten på vår fönsterbräda här hemma och piggar upp! Stora kramar!

2010-07-30 @ 20:25:52
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Malin

Du är klok, verkligen.

2010-08-10 @ 18:23:00
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0