Den oerhörda beslutsångesten

I går skulle jag gå in på hemköp och köpa färsk pasta... Jag hade lite bråttom och hade lovat att bara snabbt springa in och köpa pastan. I tio minuter blev jag stående framför hyllan med färsk pasta - jag bara kunde inte bestämma vilket paket jag skulle ta. Det fanns olika färger, smaker och framför allt så fanns alla färger och smaker i olika tjocklekar. Så... där blev jag stående. Jag dividerade fram och tillbaka och vägde för och nackdelar mot varandra...

Tillslut hittade jag ett paket som hade kort datum och som därför var billigare - det paketet tog jag. Jag hade äntligen hittat en jämförelseaspekt som inte var huggen som stucken...

Med andan i halsen sprang jag till kassan och betalade, och sedan tillbaka till mina vänner.

"Vad lång tid det tog, var det lång kö?"

Nej, sa jag... Och erkände att jag blivit stående framför pastahyllan med den oerhörda beslutsångesten som enda sällskap.


Vi fick oss ett gott skratt, allihop... För i dag kan jag faktiskt skratta och le åt hur knasigt beslutsångesten kan yttra sig ibland.

Kommentarer
Postat av: Miss JS

SV: "Vem är du?"



Världens svåraste fråga? =) För det finns så många svar.



Men jag är en tjej på 28, snart 29 som har problem med ätstörningar och som följer din blogg. Kort och koncist? :P

2010-02-11 @ 13:17:36
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/
Postat av: Tant Malin

Hej och grattis till att du är friskförklarad! Du kommer att klara det galant, det är jag säker på!!!



Kram

Malin

2010-02-11 @ 17:37:30
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0