Blev just en smula arg

Var inne på facebook nyss, och fick se en kommentar om att det var synd att äta chokladbollssmet och att någon skulle ut i löpspåret och sona sitt brott...

Riktigt arg blev jag! Arg på det här samhällets sjuka sätt att se på hälsa, mat, kropp och träning.

Jag har nästan inte tränat på ett år, för jag har inte klarat av att sätta foten inne i en träningslokal utan att få hjärtklappning och ångest. Och inte sjutton betyder det att jag syndat varje gång jag ätit något gott!

Det är inte fel att träna, det är inte det jag säger - jag säger bara att det inte är synd att äta och att man inte behöver ge sig ut och löpträna för att man ätit något "onyttigt". Vad nu onyttigt är...

Allt är onyttigt om man äter för mycket av det, och ingenting är onyttigt om man äter det i lagom mängd.
Det är väll lika onyttigt att äta morötter till frukost, lunch och middag dag ut och dag in - som att äta chokladbollssmet jämt och ständigt!?


Nej - jag tänker minsann inte gå på de där lögnerna! Jag vägrar, jag vet att jag får äta allt - jag vet att ingenting är förbjudet och jag vet att jag inte behöver träna för att jag ätit!

Kommentarer
Postat av: Nabis

Yeah!

2010-02-08 @ 21:14:41
URL: http://lillanabis.blogg.se/
Postat av: Lillamy

Heja heja dig! Det är rätt, på nu bara.....Kramar!

2010-02-09 @ 18:08:56
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Candy

Ger man sig ut och tränar så fort man ätit är det något som inte står rätt till. Träningen ska ju inte ses som en kompensation för något man ätit, utan något roligt som man gör för hälsans skull och om man då kan bli lite smalare ifall man behöver/vill det är det bara en bonus.



Förut kräktes eller tränade jag så fort jag ätit mer än typ en riskaka. Helt sjukt.



Svar: Våghelvetet klarar man sig bra utan. Jag kör på måttband numera. Jag mäter min midja regelbundet och håller koll på bukfettet, för det är ju det som är det värsta och min mor har bukfetma så jag vill gärna slippa det. Vågen struntar jag i. Man blir bara besatt av den.



Vad tråkigt att du gick på pro-ana-grejen, dock är det väldigt lätt att göra det om man är psykiskt svag på något sätt. Jag är glad att du inte håller på med det längre!

2010-02-09 @ 22:29:26
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Frida

Helt rätt! Sånt där gör mig så himla arg! Igår hörde jag en mamma som sa till sin ca 2-3åriga dotter som hon gick hand i hand med ner för en trappa att trappan var bra träningen eftersom dom precis ätit på McDonalds! Alltså den mamman är nog inte medveten om vad hon för över för tänk till sitt barn. Det gör mig riktigt ledsen och arg!

2010-02-15 @ 14:11:14
URL: http://fridachristine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0