Jag njuter av en plötslig harmonisk känsla.

Det här en ovanlig känsla för mig! Jag känner mig helt harmonisk, på ett märkligt sätt...

Vaknade klockan 5.40 och satte mig med datorn i sängen och skrev färdigt en av de skoluppgifter vi ska lämna in senast på måndag. Känns jätteskönt!

Sen har jag pratat en stund med en vän, om ätstörningar och om hur lätt man påverkas av vad andra gör och säger... Kom fram till att det förmodligen mest är människor som själva är lite lätt ätstörda som kommenterar maten och säger att den är fet och sådana saker... Kom också fram till att jag själv potentiellt sett är en sådan tjej. En sådan tjej som påverkar andra negativt genom att jag kommenterar maten. Det är något att tänka på, att jag genom att ha en ätstörning kan påverka andra i fel riktning. Ska verkligen tänka på vad jag säger i fortsättningen. Det är en sak att tänka saker om maten, det gör man - men man behöver faktiskt inte säga det högt alla gånger...


I dag ska jag skriva färdigt den andra uppgiften och skicka in den, och så ska jag på sjukgymnastik. Om jag orkar ska jag gå och dansa i eftermiddag också, men det får vi se...

Sen är jag lite pysselsugen också, vet bara inte vad jag ska pyssla med... Virka kanske, eller pärla...

Till lunch blir det tomat- och fetaostpaj! :) Jättegott!


Någon som har tips på trevlig middagsmat som man kan äta själv, om man vill mysa till det en fredagkväll!?


Kommentarer
Postat av: Lillamy

Du har helt rätt i det att man kan tänka vad man vill om maten men man behöver faktiskt inte säga det högt. Som många av oss redan vet, så påverkar man ju varandra oerhört lätt, åtminstone mot det "ofriska" hållet.



Förra veckan gjorde jag en ny rätt, superenkel och supergod. Man lägger kyckling, chillikeso, ngn tomat eller ngn annan grönsak i tortillabröd och rullar sedan ihop. Sedan lite ost över brödet och in i ugnen tills den smält. Ät och njut, det är ju det man ska göra av mat, eller hur:) Hoppas du får en bra fredag. Kramar:)

2009-09-18 @ 14:27:21
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Nikki

Pysselstugan är igång, vetekudden ligger på vänt.. =P

Hoppas du får en mysig dag vännen, å även jag tyckte de va trevligt att ses i veckan, kramar

2009-09-18 @ 16:59:45
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0