Ögon som vet

Hej på er, nu tror jag att jag är stabil och på banan igen. Har varit och träffat en läkare och fått medicin mot min pmds, och också fått tid hos vårdcentralens psykolog. Än så länge känner jag mig lite spänd inför hur det ska bli. Jag ska träffa psykologen för första gången i morgon eftermiddag, och medicinen ska jag inte börja med förän någon gång nästa vecka. Men jag några fina vänner som vet att jag ska börja med medicinen så de har lovat att vara lite extra vaksamma då - det känns ju tryggt.


Vill bara dela med mig av en fantastisk text som är skriven av en fantastisk kille som heter Michael Johnson. Den här texten har varit jätteviktig för mig de senaste veckorna, när jag inte mått så bra. Den har talat så direkt till mig så jag har inte kunnat komma undan den. Den har handlat om mig...

Ögon som vet
Himlen ligger raklång, räknar dina andetag
och ditt hjärtas sköra slag.
Den väntar på att du ska börja resa dig och gå,
mot allt det du alltid hoppats på.

Nästan Gud,
men just idag föll du så hårt
och du vet att du är stoft.
Nåden söker platser inom dig som du har gömt,
hade glömt.

Ögon som vet vem du är
som älskar och förstår.
Som vet vad du bär.
I kärlekens blick ska du finna dig en väg.

Himlen står på tå för att få se dig som du är.
Det är allt vad den begär.
Så göm dig inte längre,
vem säger att du inte kan få vara sann.
(Michael Johnson)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, vad skönt att det börjat hända saker i rätt riktning förhoppningsvis.

Vad är pmds, om man får fråga.

Jättefin text

kram

2012-01-19 @ 20:28:22
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter otäckt att ha det så, hoppas verkligen att medicinen kan hjälpa.

Kommer jag bara ihåg att göra övningarna och inte ge upp för fort så kan de hjälpa till att ta udden av ångesten. Inget som fungerar mot hets eller kräkning dock utan bara vid ångest. Men det gäller att ha tålamod och det kan vara svårt när ångesten är som värst. Och är det riktigt illa funkar inget utom piller.

2012-01-19 @ 22:15:57
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: S

Hej! Jag har länge misstänkt att jag lidit av just pmds, men känner att jag inte fått gehör från psykolog när jag pratat om det. Jag har under mer än ett halvår fört "statistik" på vid vilken tidpunkt jag får olika symptom och jag är nästan säker på att det är just pmds. Det gör mig så frustrerad att ingen vill lyssna eftersom det är ett stort handikapp att må på det här viset och inte själv kunna styra det. Jag kämpar på så himla bra med allt annat, men när det kommer till den här perioden i månaden så faller allt bara pladask gång på gång.

Kan man höra av sig till sin husläkare angående detta? Vilken slags medicin fick du utskriven?

Mvh, S

2012-01-21 @ 11:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0