Mössor i långa rader...

Det finns ingen ände på mössproducerandet här! Så gött att koppla av en stund vid symaskinen, när uppsatsen hänger över en hela tiden...




Den här mössan ska till min kompis Sofia, hennes son fick en turkos med svampar på för några månader sedan...



Nu ska jag alldeles strax sätta mig och skriva på uppsatsen...


En idealisk energikälla!

Att sy mössor är för mig ett sätt att fylla på med energi! När jag är stressad eller behöver koppla bort tankarna en stund plockar jag fram symaskinen, sätter på en go skiva och syr en mössa eller två...




En riktigt cool bonus är att jag de senaste dagarna fått inte mindre än 8 mössbeställningar - till både barn och vuxna! Genom att sälja några mössor då och då kan jag ju finansiera mitt pysslande! :) Jag har alltså hittat en alldeles idealisk energikälla - jag får energi av att sy mössorna och andra människor blir glada av att få köpa dem. Det kan inte bli bättre!


Min tillvaro är i balans

Det händer verkligen väldigt mycket i mitt liv just nu! Igår blev jag erbjuden det där jobbet jag sökte för några veckor sedan, och jag är så tokigt glad över det! Jag har struktur på livet - jag äter som jag ska, jag tar hand om mig själv och gör sådant som jag vet att jag mår bra av. Jag har helt enkelt balans i tillvaron - och jag njuter i fulla drag av det!



Nu har jag precis sytt en mössa, och nu ska jag sätta mig och läsa statens offentliga utredningar, om den nya lärarutbildningen... Inte jätteroligt, men det är sådant som måste göras...


En häftig känsla

Det där med att ha ett yrke och liksom vara något är en ganska häftig känsla! Det är stort att sitta på en anställningsintervju och kunna tala för sig och hävda sin kompetens på ett proffesionellt sätt. Det är verkligen en häftig känsla!
Det känns som att jag vuxit de senaste månaderna. Dels för att jag och C har trasslat upp en del av våran relation, men också för att det närmar sig examen och jag är på väg in i en ny fas i livet.




Igår kväll fick jag för mig att baka surdegsbröd, något som jag aldrig någonsin gjort förut... Det blev nog inte riktigt som det skulle, men det blev gott i alla fall. :)
I morgon ska jag vara så diciplinerad så att jag går till biblioteket och läser i åtminstone några timmar, så jag måste nog gå och lägga mig snart. Annars kommer jag aldrig orka göra vad jag ska i morgon.

RSS 2.0