Ett litet livstecken bara...

Jag har världens bästa vänner! Jag har sagt det förr, men jag kan säga det hur många gånger som helst tror jag.
Har haft några riktigt tuffa dagar, fulla med ångest och matkamp - och vänner runt omkring mig har stöttat och räddat mig ett flertal gånger. C har suttit med mig i telefon och erbjudit sig att ringa en läkare hon känner, K har kramat mig och dragit ut mig på stan och på soppmiddag och underbara P har kramat mig, öppnat upp sitt hem och tagit ut mig på promenad. Dessutom fick jag ärva hennes gamla ångestmedicin som trygghet, tills jag förhoppninsgvis får egna. Har fått läkartid nästa måndag... Känns bra att äntligen ta tag i det här på allvar...



Idag har jag gjort ett stort framsteg - jag har lyckats vända en begynnande ångest till något positivt.
När jag kom hem från P började jag efter ett tag känna av oron och deppigheten - och då åkte jag ner på stan en sväng och provade glasögon, och nu i kväll har jag pysslat och druckit te och jag känner mig faktiskt helt okej. Förmodligen påverkar det också lite, att jag faktiskt har medicin som jag kan ta om ångesten skulle dra iväg med mig - bara att jag vet det gör mig lugnare tror jag.





Hoppas att ni har det fint och att ert nya år har börjat bra!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, vad härligt att få ett litet livstecken från dig.

Du kan skatta dig lycklig som har sådana underbara vänner, de är verkligen änglar.

Och vad duktig du har varit som har tagit emot deras hjälp och deras kärlek till dig.

Kram

2012-01-04 @ 17:24:36
URL: http://frokenlejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0