Prestationsångest AB

I morgon ska jag ha rytmik med en ny grupp barn och jag är så galet nervös. Jag har suttit och planerat hela kvällen och vridit och vänt på min lektionsplanering och bytt plats på momenten och gått igenom alla övergångar i huvudet säkert hundra gånger. Ändå kan jag inte slappna av. Jag bygger så mycket av mitt värde på prestation så jag vet att mitt mående kommer påverkas av hur min lektion går i morgon. Jag försöker tänka att det är skit samma hur lektionen går - jag är lika mycket värd för det. Men jag har svårt att få in det i min hjärna.

Det är svårt att introducera nya saker i en barngrupp och framför allt när man inte känner barngruppen. Jag får göra ett försök i morgon och om det inte blir bra så är det bara att tänka om och göra på ett annat sätt. Värre än så är det inte...





Jag är så mycket bättre än vad jag tror, jag måste ju för i allsin dar våga lita på min kompetens - jag är snart färdigutbildad och måste tro att jag kan det jag ska kunna.

För jag kan!


Kommentarer
Postat av: Linda

Du kan absolut

Övertygad om att det gått bra idag och om det inte gått perfekt så är det som du sa bara att tänka om lite och ge det lite tid. Du ska väl träffa dem fler gånger?

Tror på dig

kram

2012-02-09 @ 16:21:25
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas det gick bra!! Många kramar till dig och ha en riktigt go helg<3

2012-02-10 @ 17:03:00
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0