Det finns hopp för mänskligheten

Hej på er! Rytmiklektionen gick riktigt bra för att vara den första med den gruppen. Det är ju alltid svårt att introducera nya sånger och nya övningar - men barnen tyckte att det var roligt och pratade om vad de vart med om resten av dagen. Kul! Jag är inte världens sämsta pedagog! :)

Var på stan en sväng igår och fick syn på den här affischen. Det gläder mig att det finns folk som vågar protestera mot alla omöjliga ideal som vi ständigt utsätts för. Det finns hopp för mänskligheten!



För övrigt överraskade jag C positivt här om dagen, genom att säga till henne att man ju faktiskt känner när man är hungrig och när man känner det får man ju ta en paus i det man gör och gå och äta något. Hon hade då jobbat i ett sträck utan matpaus från klockan 13.00 till kl. 21.00. Inte okej!

Hon sa att hon tyckte att det var roligt att det var jag som sa det till henne och inte tvärt om... :)


Nu ska jag leta upp ett recept på någon trevlig röra och sen ska jag gå och handla och ladda lite inför melodifestivalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0