Måste bara tipsa om ett gott recept!

Har haft en fantastisk dag idag! Passat de superfina killarna, Sixten och Elliot. Vi har köpt glass och varit på lekplatsen och skrattat och busat och gungat. Allt medans mamma och pappa varit på körrep. Killarna ville inte gå från lekplatsen när repet var slut och Sixten sa flera gånger att han inte ville att jag inte skulle gå hem. Vi måste helt klart göra om det - för det var en succé!


På påskafton, när jag var hemma hos C och hennes familj lagade vi en jättegod kycklingrätt. Tänkte att jag skulle tipsa om receptet, för jag tycker så mycket om det och har lagat den flera gånger sen i påskas.



Här kommer receptet: Först skär man kycklingen i skivor och steker den tillsammans med lite hackad lök. Sen häller man över grädde, mjölk, vatten, vitt vin och pressad citron och kokar upp till en sås. Och till sist pressar man i lite vitlök och lägger i oliver och kanske en kvist timjan.

Supergott är det! Och jag älskar att jag kan laga det utan exakta måttangivelser. Jag häller i en skvätt grädde och lite mjölk och det blir jättebra! :)




Jag köpte kryddor på påskafton också, och planterade dem i min lilla cykelkorg på balkongen. Jättefint blev det, och det är väldigt smidigt att bara kunna öppna balkongdörren och ta en kryddkvist när man behöver.





I går lärde jag mig att göra ett nytt sorts kort också. Var på födelsedagskalas och fick se ett sådant, och när jag kom hem var jag bara tvungen att försöka göra ett själv. Visst blev det snyggt!?

Kommentarer
Postat av: Simone

Men vad äter du till? Alltså kolhydratsmässigt

2011-05-04 @ 14:34:09
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

2011-05-04 @ 21:22:55
Postat av: Bullen

Oj, missade visst att skriva vad jag brukar ha till. Pasta eller potatis funkar bra, jag brukar ta pasta för att det går snabbare att koka - men potatis är väldigt gott till.

2011-05-04 @ 21:24:30
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0