Underbar dag och remisssvårigheter

Vilken underbar dag!

Jag har tagit det väldigt, väldigt lugnt nu på morgon. Klockan är 11.45 och jag har precis duschat och ätit frukost...
Om en liten stund ska jag ge mig iväg på årets första riktiga cykeltur. Jag ska cykla till torget och fixa pinkod till mitt kontokort och lämna tillbaka några lånade filmer på biblioteket.



Min cykel är visserligen gammal, men inte riktigt såhär gammal - tack och lov!

I går eftermiddag damp egenremissen ner i mitt brevinkast, och jag blev helt nervös och pirrig och rädd och orolig och allt på samma gång. Slet upp kuvertet och läste igenom frågorna som jag förväntades svara på. Nu är utmaningen att formulera sig på rätt sätt, så att jag framstår som tillräckligt sjuk för att behöva hjälp och samtidigt inte sjukare än vad jag är. Det är svårt - för jag tycker egentligen inte att jag är så himla sjuk. Men C har lovat att hjälpa mig med formuleringarna och så, hon har ju ändå ett utifrån perspektiv på det hela och kanske ser hon vissa saker på annat sätt än vad jag gör.


Kommentarer
Postat av: Anni

Vad har du sökt för vård? Jättebra av dig att ta hjälp av din vän, det är svårt att se sig själv objektivt.

Lycka till!

2011-05-10 @ 11:58:36
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Bullen

Jag håller på och söker till en ätstörningsmottagning för vuxna. De har lite olika verksamheter, men det blir väl någon form av öppenvård - om det blir något alls.



Tänkte skriva i din blogg, men den var lösenordsskyddad så det gick inte...

2011-05-10 @ 12:03:24
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Gud vad härligt det låter, och så skönt att du kan njuta utav det - det är ju det som är så härligt med det hela!



Och du är verkligen världsmodig som skrivet egenremissen och tar tag i det. Heja dig i massor!



Kram!

2011-05-11 @ 13:00:49
URL: http://justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0