Lycklig och tacksam!

Käre värld, vilken fantastisk helg jag har haft! "Lillebror" är konfirmerad och jag har varit på konfakalas hela dagen. I morse hade vi konfirmationsgudstjänst för mina konfirmander (de som jag varit ledare för det här året), och klockan 14 hade "lillebror" sin konfirmationsgudstjänst - och därefter var det kalas för släkt och vänner.


Jag har så otroligt många fina vänner, och när jag är tillsammans med C och hennes familj så känns det som att jag har en riktig och otroligt fin familj också... Jag älskar dem, något helt galet mycket! Jag hör ihop med dem på ett helt annat sätt än vad jag någonsin har hört ihop med min egen familj. Känns lite hemskt att säga, men så är det...



Två presenter gav jag bort idag... En till "lillebror" och en till världens finaste Pilli.




Satt ganska länge igår och klurade på vad jag skulle skriva på lillebrors konfirmationskort och tillslut hittade jag en bit av en låttext som jag tyckte passade bra...

"But the rulers of this earth could not control him. No, they did not take his life - He laid it down.
And all the chains of death could never hope to hold him. So in the night, my hope lives on."






Fina Pilli fick också en present idag. Bara för att hon är söt och för att jag tycker om henne, och för att jag råkade hitta ett fint linne igår på rea, som jag tyckte att hon skulle ha. Och bara för att jag tycker om att ge bort presenter...


Dessutom, fick jag tips om ett litet dragspel som de tydligen hade på second hand just nu. En kille som jobbade där igår såg det och tänkte på mig och tipsade om det. Så nu ska jag smyga upp dit och ta mig en titt på det och kanske köpa det innan torsdag när de har öppet nästa gång.


Nu börjar det bli dags för sängen, för i morgon är det måndag och jobb igen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0