Hur kommer det sig, egentligen?

Hur kommer det sig att jag alltid  har så himla svårt att somna när jag verkligen borde sova? När jag ska upp och jobba dagen efter och när jag vet att jag måste vara pigg och alert och positiv? Och hur kommer det sig att jag sover så himla bra när jag är ledig dagen efter, och kan sova hur länge som helst?


        

Jag blir tokig på det! Jag är skittrött nu, och har legat i sängen i en dryg timme och försökt somna - utan någon som helst framgång.
  
   

Önskar att jag var en hund, eller en katt, eller en ekorre eller en giraff eller en gris eller något annat djur som aldrig har någon tid att passa och inte måste vakna en speciell tid för att gå till jobbet. Det vore ju så himla skönt!
  
     

Nu har jag druckit en kopp te och försökt rensa hjärnan från snurriga tankar - det börjar bli dags att ge sig i kasst med ett nytt sovförsök tror jag. 

God natt!
      


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade precis samma problem i går "kväll" , dock så behövde jag inte upp supertidigt idag, och har inga krav på mig att jag måste vara särskilt trevlig. Men det är förjäkligt när man inte kan sova. Jag gillar det inte alls. Och speciellt när man är lite sådär halvorolig och bara ligger och vrider sig... nej, mer sömn åt folket! Hoppas dagen blev ok ändå.



Kram!

2011-05-18 @ 08:07:12
URL: http://justnuochidag.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilka underbara bilder, blir sömnig bara av att se på dem :)

sov gott

kram

2011-05-22 @ 21:57:10
URL: http://frokenlejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0