Det blir bättre - Linda Lampenius

Jag mår verkligen inte särskilt bra för tillfället. C har tjatat på mig för att jag ska söka hjälp, och det har jag gjort - men än så länge har jag bara blivit runtskickad mellan olika enheter och mottagningar...

Nu sitter jag och försöker formulera en ansökan till en privat mottagning som jag fick tips om idag. Tydligen skulle jag kunna få bättre och snabbare hjälp där än på det stället som jag senast var aktuell för. Så nu ska jag få min egenremiss skickad tillbaka till mig igen, och så ska jag skicka en ny ansökan till den här privata mottagningen.

Känns ganska segt att bara bli runtskickad överallt, så nu hoppas jag att jag verkligen får hjälp på det här stället som jag ska söka till nu.


Härom dagen tipsade C mig om programmet "Det blir bättre", avsnittet där Linda Lampenius berättar om sina ätstörningar. Tittade på det igår och grät mig igenom hela programmet. Jag blev så peppad av Lindas ord - och samtidigt så ledsen, när hon beskrev ensamheten och skammen.

Här är en länk direkt till programmet:
http://www.tv3play.se/play/244596/?autostart=true

Några timmar senare pratade vi i telefon, jag och C - och jag grät igen, i nästan 40 minuter. Hon vet att hon inte fattar någonting av den kamp och det helvete jag lever i och kämpar med, men hon vet också att jag kan, vill och vågar mer än vad jag tror. Och hon vet att jag är världens finaste tjej, dotter och vän, och hon vet att jag måste vända skeppet nu - innan det har gått alldeles för långt. 

Jag är så tacksam över att hon tror på mig, och över att hon vägrar att lämna mig ifred trots att jag ibland skriker åt henne och ber henne dra åt pipsvängen...  


Just nu orkar jag inte kämpa emot allt sjukt på egen hand, men jag ska försöka formulera ett bra brev till den privata mottagningen och sen kan jag bara hoppas att de vill ta emot mig och hjälpa mig. Just nu orkar jag inte kämpa för min egen skull alls, just nu gör jag allt bra jag gör för någon annans skull. Och just nu får det vara så...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Pepp,pepp, pepp! Så jävla mycket pepp jag kan uppbåda! Tänk så fantastiskt stark du faktiskt är som ber om hjälpen (sen är det förjävligt att du inte får den), att du faktiskt VILL bli kvitt detta. Skönt att du har C som stöttar dig i detta, att du kan prata med henne. Och jag kollade på Linda när programmet sändes... shit vilken historia, och så himla berörande.



Varma kramar i massor!

2011-05-28 @ 07:49:14
URL: http://justnuochidag.wordpress.com
Postat av: My

Sådana personer som "C" är guld värda. Så bra att du har det stödet.



Har också kollat på programmet med Linda. Tänk vad man kände igen sig. Men hon kunde, så nog sjutton kan vi. Du söker hjälpen och DET är ett STORT steg. Tror på att du kan fixa det här.



Kram!

2011-06-01 @ 19:39:58
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0