Konflikträdsla

Usch vad jag är konflikträdd!

Jag har just nu en konflikt att hantera, och det känns verkligen asjobbigt! Egentligen är det inte jag som gjort fel och han som har gjort fel vet om att han klantat sig och vill gärna få en chans att förklara sig. Det är egentligen ingen särskilt stor grej, men ändå känns det jobbigt. Och ännu värre är att jag har dragit mig för att prata med honom i flera dagar, och allt blir ju bara mer komplicerat när man gör så... Suck....

Jag har så svårt för att erkänna för andra människor att jag blir ledsen och sårad av saker de gör och säger. Jag försöker alltid hitta på bortförklaringar och få det att låta som att jag inte alls är den där svaga och osäkra människa som jag egentligen är.

Jag borde verkligen ringa upp honom nu med en gång och bara reda ut det hela, för det är förmodligen inte så farligt och otäckt som jag föreställer mig... Och förmodligen tycker han att jag är konstig på något sätt, bara för att jag är känslig, osäker och lätt tar åt mig.


Någon mer än jag som är mesig och rädd för konflikter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0