Försöker mig på ett rosa och positivt inlägg

Bakade nyss maränger och så här snygga blev dem! Rörde inte i karamellfärgen ordentligt, och då blev de så här snygga och melerade... Dessutom bytte jag ut en del av strösockret mot ljust muskovadosocker och jag tror att det gjorde marängerna lite segare... Supergoda är de i alla fall!



Här kommer receptet:
2 äggvitor
ca. 2 dl socker (jag tog 1 dl strösocker och 1 dl muskovadosocker)
1 krm ättika
och röd karamellfärg

Gräddas en timme i ugnen på 125 grader.




Här ser ni en av kökshanddukarna jag köpte idag. Spetsen har jag bara lagt på än så länge, får sy fast den senare - när armen mår bättre.




Rosa och lila tulpaner köpte jag också, för att trösta mig lite för att det är så himla synd om mig just nu. :) Ska ut i skogen och se om jag kan plocka lite lingonris i morgon tänkte jag, så kan det nog bli en fin liten vårbukett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0