Mitt senaste lilla projekt...

De senaste dagarna har jag ägnat åt att måla och såga och mäta och fixa. Jag har nämligen omvandlat min gamla städgarderob till pysselhörna... Och här nedan ser ni resultatet.



Jag tycker att det blev jättemysigt! Längtar massor efter att få sätta mig där i min lilla hörna och pyssla!
Ska göra det i kväll eller i morgon - tror jag.




Egentligen saknas det en stol, som är lagom hög - men tills vidare får det duka med köksstolen. Innan jag får sätta mig och pyssla måste jag dock städa resten av lägenheten. Det blir lätt stökigt när man renoverar och grejar... Dammigt på golvet och det ligger diverse småpryttlar (skruvar och sågar och vattenpass och annat) överallt.




Har haft en helt fantastisk helg, för övrigt! Cyklat ut till havet två gånger och solat och njutit av värme och vänner, träffat brorsbarnen en stund och ätit räkor med bästa grannen, och legat i soffan med huvudet i C´s knä och pratat killar...


Och så har jag ju kokat rabarber- och hallonmarmelad också ju!
Så här fint blev det! :)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad mysigt, vad kreativ du är!



Tack för ditt stöd. Ja, jag försöker mitt bästa just nu att göra samma sak som du beskriver; lära mig av bakslagen och se dem som lärandesituationer och det FUNKAR faktiskt!



Var det längesen du tog dig ur din ätstörning? KRAM

2011-06-06 @ 06:26:33
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kan tänka mig att det är precis så som du skriver, man får liksom vara på sin vakt lite hela tiden mot äs och titta på underliggande motiv osv (vara lite detektiv på sig själv). Tycker du verkar ha bra koll på ditt "monster" och kan identifiera de här fallgroparna och ju mer man är med om, desto mer lär man sig om sig själv och sin sjukdom.



Jag har haft mycket nytta av att jag går i dialektisk beteendeterapi, för att hantera/identifiera/reglera känslor samt vara medvetet närvarande i nuet.



Vad gick du för behandling?



kram!

2011-06-06 @ 09:32:04
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hallå igen, klart du får länka! det är en intressant diskussion vi är inne på känner jag ch jag ser fram emot ditt inlägg kring detta. Älskar att man kan dela erfarenheter och komma in på olika tankebanor.



Dialektisk beteendeterapi är en terapi som riktar sig till personer med emotionellt instabil personlighetsstörning (borderline). Jag har ej det, men får gå ändå då den kognitiva beteendeterapin ej hjälpte mig och DBT är något alla kan ha nytta av oavsett bekymmer. Det handlar om att hantera känslor och relationer, samt att validera sig själv.



Man har både gruppterapi (en kurs egentligen)en gång i veckan och individualterapi en gång i veckan. På kursen går man under ett år igenom och övar på 4 block: Mindfullness, Relationsfärdigheter, Att reglera känslor samt Validering. Det är jätteintressant och har hjälpt mig att bygga på min verktygslåda som ska ta mig ur ätstörningsträsket.



Hoppas du har en fin dag, kram!

2011-06-06 @ 12:41:35
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Johanna

Verkligen superfint, och så otroligt min stil :) Kreativt till tusen!



Kram!

2011-06-09 @ 20:55:13
URL: http://justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0