Vad gör man en ledig och snöregning dag?

I dag är jag ledig och vädret är helt hemskt ute. Vad sjutton hittar man på då?

Jag knallar runt i mysbyxor och otvättat hår och gör just ingenting. Eller, jag har ju ätit frukost, bäddat sängen och gjort några alla hjärtansdag-kort och skrivit adresser på några av kuverten - så helt oproduktiv har jag inte varit ändå.


Kan inte låta bli att tänka lite på det där med träning... Skulle så gärna vilja börja träna igen, men jag är så himla osäker på om jag klarar av det. Det är så väldigt laddat på något sätt och när jag tänker på träning slutar det lätt i planer på att träna lite för mycket eller lite för länge. Jag vet helt enkelt inte om jag skulle klara av att träna på ett friskt sätt. Jag är orolig över att bara gå in i träningsanläggningen - all jämförelse och all ångest. Och så ska jag klara av att äta normalt både innan och efter, och jag ska hålla mig från vågen och inte kompensera om jag någon gång skulle missa träningen en vecka... Det känns oroligt, men samtidigt vet jag inte om det någon gång kommer kännas mindre oroligt. Det kan ju vara så att det inte är så svårt när jag väl gjort det några gånger. Mina rädslor kanske är helt obefogade...

Nog om det...


Sätta igång en diskmaskin, duscha och spela lite dragspel känns i alla fall som en bra plan för de närmsta timmarna. Sen behöver jag visst kommentera inför en kollegas IUP-samtal och sortera ett gäng papper också, men det kan jag skjuta lite på... Eller så gör jag det först och spelar dragspel sen... Kanske?


Det är ganska skönt med en ledig dag ibland, men samtidigt känns det lite segt och lite jobbigt om man bara sitter hemma och inte gör något vettigt.

Nu; diskmaskinen och duschen - så får vi se vad som händer sen helt enkelt...


Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0