Jag blir tokig på den här oordningen!

När man bor i en liten lägenhet blir det väldigt snabbt stökigt. Det räcker att man inte bäddar sängen, lämnar gårdagens kläder framme eller låter jobbpapper ligga kvar på bordet när man går hemifrån - och plötsligt är det kaos överallt!

Snart ger jag upp försöker att hålla ordning, men inte riktigt ännu. I dag är jag ledig från jobbet och i morgon stannar jag hemma och försöker bli ordentligt frisk - så de här dagarna tänker jag passa på att verkligen försöka ta tag i min oreda.

Papper ska sorteras och slängas i olika högar, tyger ska samlas på ett ställe, disken ska diskas, golvet ska dammsugas och badrummet ska torkas av och rensas från tomma och onödiga förpackningar... Det kommer bli en sådan ordning! Förhoppningsvis håller det ett tag också - men vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0