Drabbades av ett plötsligt baksug

Jag har ju varit sjuk nu i flera veckor och det har varit dåligt med julkänsla. Runt omkring mig har folk gått på julkonserter, bjudit på glöggmingel och firat lucia, och jag har inte kunnat vara med på någonting.

I morse när jag vaknade var min feber så gott som borta och för någon timme sedan blev jag plötsligt sugen på att baka saffransbullar. Så nu gör jag mitt yttersta för att frambringa någon form av julkänsla... Degen står på en första jäsning och jag ska alldeles strax ta hand om disken.



Sedan, medan bullarna är i ugnen ska jag sätta mig och fundera lite på julklappar. I morgon åker jag till Ullared och det vore så skönt om jag kunde fixa några julklappar där.

Det blir ju perfekt med saffransbullar till fikat i morgon... :) 


Kommentarer
Postat av: Linda

Wow vad goda de ser ut. Är så imponerad av alla er som kan baka utan att det blir katastrof och superhets. Och dessutom kan frysa in och ha till en annan gång.

Kram

2011-12-14 @ 20:56:25
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Julmusik och saffransdoft brukar göra susen för julstämningen=)

2011-12-14 @ 21:16:18
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, gud va gött! Har själv käkat julgodis hela helgen och verkligen hittat lite jul-mode =) Hoppas det kommer och besöker dig med, och att du blir kvitt de där elaka bakterierna.



Kram!

2011-12-14 @ 22:16:09
URL: http://justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0