Pysselpeppad storasyster

Igår var jag på distresskurs med världens finaste C. Vi hade en jättemysig kväll, och gick ifrån kursen helt pysselpeppade! Jag börjar misstänka att vi är ganska lika jag och C, för igår fick vi återigen frågan om hur vi är släkt. Hon har blivit tagen för min mamma flera gånger, och jag tycker att det är lika roligt varje gång. Hon är 17 år äldre än vad jag är och känner sig alltid jättegammal när folk tror att hon är min mamma.

Hann gosa en stund med "lillebror" i går kväll också - världens finaste lillebror! Supermysigt är det, när man sitter i soffan och lillebror kommer och kryper upp bredvid och bara vill gosa. Småprat, kli på ryggen, läxförhör, lite småretande och kramar i massor. Så glad att jag har fått en "lillebror"! 

Men lite försiktig får jag nog vara med hur jag uttrycker mig och vilka signaler jag sänder ut, för han befinner sig helt klart någon stans på gränsen mot ätstörning. Då och då kommer jag på honom med att smygläsa näringsinnehållet på olika matförpackningar, och han vill aldrig ta mat först och han frågar ofta vad han ska äta och hur mycket han får ta och sådant. Jag ser ju sådana signaler med en gång - och jag blir orolig... Jag kan bara göra mitt yttersta och hoppas att jag lyckas förmedla en positiv självbild till honom. För han är en fantastisk kille!



Så här fina kort gjorde jag på kursen igår, och jag är jättesugen på att göra fler. Nu med en gång vill jag pyssla!
Var inne på http://kristinasscrapbooking.se, och klickade hem några nya stämpeldynor och några fina stämplar. Längtar tills det dimper ner i blevlådan...
Typiskt bara att allt material kostar en massa pengar - jag kommer bli helt ruinerad om jag fortsätter så här.


Nu ska jag återgå till mitt packande - jag åker till Ukraina i morgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0