Måndag, 6 sept 2010

Jag var ju med i en tävling om en personlig almanacka för några veckor sedan, och vet ni vad!? Jag vann! Jag som aldrig, aldrig vinner - jag vann! Så i kväll ska jag sätta mig och beställa den där almanackan på www.personligalmanacka.se. Det är hur många beslut som helst som ska fattas, men det är bara att göra det! Det är ju roliga beslut ju! :) 


I dag har jag fattat mod och skickat iväg en tidsbeställning till barnmorskemottagningen. Det är tydligen dom som har koll på det där med pms-besvär och sådant. Och jag har börjat misstänka att jag har en del sådana... Hela jag förändras en gång i månaden och det är långt ifrån en positiv förändring.

Jag får minst 10 gånger närmre till gråt, jag reagerar konstigt på saker som jag aldrig annars reagerar på, och jag strular väldigt mycket mer med maten än vanligt. Och dessutom får jag ont i handen, men det är ju en mer fysisk åkomma, så att säga...

Jag får väll se vad som händer med den där tidsbeställningen, men jag har i alla fall gjort den nu... Det har jag vart på väg att göra länge! Jag vet inte om det går att få någon hjälp över huvudtaget, men det är ju värt ett försök.




I dag var jag på biblioteket en sväng, och det stod en så himla söt tant framför mig i kassan. Hon hade lånat en ljudbok, men hade problem med att lyssna på den hemma. Hon ville att bibliotikarien skulle spola tillbaka den för henne, för det gick inte att lyssna på den från början... Gulligt! Bibliotikarien svarade att det går inte att spola tillbaka cd-skivor, man bestämmer själv på sin apparat var på cd-skivan man vill börja lyssna....  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0