Schweizernöt

I går kväll blev jag akutsugen på choklad. Gick iväg till ica och köpte en 100 g schweizernöt, och åt upp hela... Kändes lite jobbigt, men vad sjutton - tänkte jag sedan. Det är fredag kväll och 100 g choklad är inte vansinnigt mycket, faktiskt!

Jag bestämde mig för att INTE kompensera för den där chokladkakan, oavsett vad mina känslor säger. Och nu har jag precis ätit frukost, alldeles vanlig frukost, kanske till och med lite mer frukost än vanligt. :) jag är nöjd, för när man börjar kompensera är det lätt att fortsätta.


Jag har så himla svårt att vara ledig, har jag börjat märka. Jag bokar upp mig hela tiden, fyller upp mina tomma dagar och  kvällar - för att slippa vara ensam och ledig. I går kväll var första kvällen på länge som jag var ledig och hemma, och det var väldigt skönt och jag klarade av det riktigt bra. Det borde jag öva på oftare.

Kommentarer
Postat av: camilla

nej 100 g är inte mycket....jag brukar köpa de som är 200 gram,och det är jag långtifrån ensam om:)

2010-09-19 @ 22:41:49
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0