Folkhögskola nästa?

Sitter och fyller i ansökningsblanketter till folkhögskolor. Inte för att det egentligen är bråttom, men det var inte särskilt upplyftande att dra igång med vårterminen så jag känner att jag bara måste få ägna mig åt något roligt nästa höst och vår....

Undrar just vad man ska skriva under rubriken: upplysningar om din hälsa som kan vara viktiga för skolan att känna till.

Är det viktigt för skolan att känna till att jag har en ätstörning? Jag är ju nästan frisk tänker jag.... Fast min behandlare tycker att jag ska ha kvar sjukhuskontakten i ett år till. Vad händer om jag skriver att jag har ätstörningar? Kommer jag inte in på skolan då? Eller kommer jag bli bevakad eller behandlad annorlunda på något sätt? Eller är det en fördel att jag skriver att jag har en ätstörning? Är de snällare mot mig för det? Och vill jag i så fall utnytta det?


Får nog fundera kring det där lite mer....


Nu ska jag strax dra iväg på möte.... Och jag ska ju visst äta vad som bjuds, har jag ju lovat mig själv. Undrar vad det är? Jag kan ju ringa och fråga, men det är ju friskare att bara gå dit och se... :)


Kommentarer
Postat av: A

Klart du bara ska gå dit och äta det som finns, blir ju mer av en spännande överaskning då:) Och att slå demonerna på käften genom att njuta av det också gör bara kvällen ännu bättre! Hoppas det blev trevligt!

2010-01-20 @ 21:32:40
URL: http://tellyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0