17 DECEMBER 2010

Nu är det fredag igen, galet hur fort veckorna går egentligen... Har haft en fantastisk dag på jobbet i dag. Glada och tokiga barn fulla av fantasi och idéer. :) 

Två av dagens härlig konversationer:

1.
Två blöjbarn leker jage ute i hallen, och när jag kommer ut till dem känner jag att det luktar bajs.


Jag (till ett av barnen): Har du bajsat, ska vi byta din blöja?


Barn: Nä... (Skakar på huvudet och pekar på en pojke i närheten.)


Jag: Är det NN som har bajsat?


Barn: Ja (Nickar)


Jag: (Tittar i NN´s blöja - inget bajs.) Nej, NN har inte bajsat - är det du?


Barn: Nä... (Skakar på huvdet och pekar återigen på pojken bredvid.)


Jag: (Tittar i barnets blöja - bajs!) Jo, det är du som har bajsat.


Barn: Nä... (Pekar en gång till på pojken.)


Jag: Kom nu så byter vi din blöja.
 


2.
En pojke sitter på toaletten och jag har bett honom ropa när han är klar, eftersom jag behöver gå i väg och hjälpa en flicka med en väv så länge. Efter en kort stund ropar pojken.


Pojke: Fröken, FRÖKEN!


Jag går bort till pojken som sitter på toaletten.


Pojke: Jag ville bara säga att jag älskar dig fröken, men jag är inte färdig... Jag älskar dig fröken...




De orden kan man leva på länge... :)



Kvällen har jag ägnat åt städning och julklappsinslagning. Nu har jag en korg med några inslagna julkklappar i - det är skönt. Om jag slår in några julklappar om dagen nu de närmaste dagarna så behöver det inte bli så stressigt sen. Nu sitter jag och myser med ljusen kring julkrubban tända och julmusik i bakgrunden... Ska snart gå och lägga mig, för jag är ganska så trött.    


 

Måste bara fundera på en sak. Jag har blivit erbjuden ett jobb som ledare för en barnrytmikgrupp, en gång i veckan. Det är ju ett väldigt roligt jobb, jag älskar att ha rytmik med barn! Men jag kan ändå inte riktigt bestämma om jag ska tacka ja eller inte.

Är det värt en resa på 1 timme enkel väg, för att få ha en barnrytmikgrupp i 45 minuter?

Det kan vara det, om man gör något vettigt av sin resa. Till exempel förbereder eller utvärderar en lektion, eller läser något spännande. Men det kan ju också vara väldigt ovärt... 


Det behöver jag fundera på över helgen, så jag vet vad jag ska säga i början av nästa vecka.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0