Det var det här med prestationskrav

Fick just tillbaka två skriftliga inlämningsuppgifter från skolan och lite kommentarer på dem... Bara positiva kommentarer och lovord. Gissa vem som njuter!? Det är ju klart att man får bara stolt över att man gjort något bra och så, men det stör mig att det ska påverka mig så mycket. Jag är helt övertygad om att jag hade blivit väldigt ledsen, besviken och arg på mig själv om det hade stått en massa negativa saker på mina uppgifter.... Jag tror ärligt talat inte att jag skulle klara av att äta som jag ska, om det jag hade fått negativa kommentarer om uppgifterna. 

Varför ska yttre saker påverka mig så himla mycket!?

Varför kan jag inte bara ta skolarbetet för vad det är och inte låta det påverka hela mitt liv!? 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till lovorden! Det är jättesvårt att inte låta skolprestationer och annat påverka sin självbild, när jag får dåliga resultat har jag verkligen ingen energi att kämpa med maten. Det är kanske enklare att fokusera på nåt man kan ändra som sin vikt än att acceptera ett dåligt betyg. Kram och ta hand om dig

2009-10-10 @ 09:32:28
URL: http://valdigtvackra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0