Nu vänder vi skeppet

Jag erkänner, det går åt skogen... Just nu går allt åt skogen. Jag misslyckas totalt och känner mig helt värdelös. Men jag försöker påminna mig själv om att det inte är sant. Jag är inte värdelös och inte totalt misslyckad. Jag kan göra något åt den här situationen, det är apsvårt, men jag vet att jag kan! Jag kan och jag ska vända den här spiralen.

Det handlar mycket om min egna inställning. Jag måste tro att jag kan klara det! Annars kommer det aldrig gå...

Jag har skrivit ett tydligt matschema för morgondagen, och jag ska försöka följa det. På något sätt gäller det att vara hård mot sig själv. Oavsett hur det känns i morgon klockan 9.00 på morgonen, ska jag äta frukost. Får jag ångest eller ont i magen så får jag lägga mig en stund med vetekudden på magen och försöka tvinga mig själv till sunda tankar....


Matschema, 30 december 2009

9.00 - 2 dl filmjölk, 2 dl havrefras, en apelsin och en kopp te.

12.00 - 2,5 dl spenatsoppa, ett kokt ägg och 2 dl mjölk

15.00 - 2 dl nyponsoppa och en skorpa (te)

18.00 - 2,5 dl potatissoppa, en macka med ost och 2 dl mjölk

21.00 - 2 dl varm mjölk med tepåse i, en macka med ost

Kanske till och med ska se det som utmaningar, utmaningar som man får bocka av när man klarat. Jag är ju en sådan som älskar att bocka av saker på listor. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0