Kakfat och skorpor (och lite jobb)

I går efter intervjun, som för övrigt gick bra, gick jag till Myrorna och köpte ett litet glas och en söt tallrik med blåa blommor. Väl hemma blev det snabbt och lätt (med lite Karlssons klister) förvandlat till ett jättesött kakfat på fot. Jag är väldigt nöjd måste jag säga! 

     


Och så här fint blir det när man lägger kakor på det!


´
Tror för övrigt att jag har missat att visa er mina fina skorpor också... Apelsin- och chokladskorpor bakade jag härom dagen. Det kunde varit mer apelsinsmak på dem, men för att vara första försöket så tycker jag att de blev riktigt bra. Den lilla asken gör ju sitt till också. Väldigt lätt är det att vika till en sådan av en A4 wellpapp i någon trevlig färg. En enkel och trevlig gå-bort-present!





Om en stund kommer en kompis hit och fikar! Då ska hon få sina kakor serverat på mitt nya, fina kakfat... :)

Men innan hon kommer ska jag sätta mig ner en stund och tänka igenom syften och mål med vårterminens rytmikundervisning... Känns som att det är bra att ha klart för sig, innan man börjar skissa på studieplanen.


Kommentarer
Postat av: Malin;

Var det inte du som inte hade tålamod till att baka skorpor hörredu? ;)

Sen tycker jag absolut att du ska göra saffransskorpor nu när du troligtsvis har insett att det inte är så tålamodskrävande att göra skorpor. Dom är ljuvliga & alla som har smakat dem har bett efter recept.



svar; Det känns oerhört bra att läsa att det verkar gå så bra för dig hörredu, det värmer i magen (eller om det är den gigantiska koppen te jag nyss surplat i mig, varm blev jag iallafall). Och tack för att du tror på mig, det värmer även det. Kramar i massor, god fortsättning och god jul i efterskott <3

2010-12-28 @ 18:18:34
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0