Jag säger nej, och njuter av min nya pärlhyacint

Det är märkligt hur enträgen ätstörningen är, när det gäller att nässla sig in i en människas tillvaro...

I går var jag på fest, och det var hur trevligt som helst... Jag åt kakor och godis och chips och allt möjligt och skrattade och mådde hur bra som helst. Faktiskt fram tills för en timme sedan ungefär, mådde jag hur bra som helst... Sen överfölls jag plötsligt av tvivel...

Är det okej att jag mår så här bra när jag äter allt jag äter? Vart är det dåliga samvetet? Varför ägnar jag inte hela den här dagen åt att gråta och svälta för att kompensera bort det onödiga jag åt igår? Kommer jag inte bli vrålfet om jag fortsätter såhär och inte ens känner dåligt samvete över det?


Tankarna och frågorna är ju sjuka, det vet jag - ändå är de så svåra att hantera. Jag vet att jag är värd att må precis så bra som jag mår och jag vet att det är okej att jag äter som jag gör. Det dåliga samvetet hör inte hemma i situationer som har med mat att göra och anledningen till att jag inte ägnar den här dagen åt gråt och svält är att jag värd så himla mycket bättre. Och jag kommer inte bli vrålfet av mitt "okontrolletrade" ätande, för mitt ätande är inte okontrollerat - bara inte så överkontrollerat som det var förr...


Jag tänker säga nej till tankarna i dag, för de har inte i mitt huvud att göra! Jag tänker gå hem till en kompis i kväll och äta middag och spela spel, och i morgon tänker jag fika ordentligt på styrgruppsfikat och äta kladdkaka och ha det mysigt med kompisgänget på kvällen...




Var nere på ica för en stund sedan, och köpte en pärlhyacint... Den passade fint i hyacintkrukan jag köpte på rean för några veckor sedan. Den fina glaskupan köpte jag på second hand i dag också, för 5 kr. Det var ingen prislapp på så en gammal farbror som jag jobbade i butiken fick bestämma priset, tror att en något yngre kvinna skulle satt ett annat och högre pris... :)

Kommentarer
Postat av: My

Helt rätt. Stäng ute tankarna, de har verkligen inte i ditt huvud att göra mer. Hoppas du får en fin kväll :)

2011-01-15 @ 19:59:00
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0