Magsjuka in da house

Jag har fram tills nu klarat mig ganska bra från förskolesmittor, men igår kväll höll var det slut på den turen - igår kväll bröt magsjukan ut och nyss fick jag besked om att en av mina kollegor och minst två syskonpar av barnen också blivit sjuka...

Det är verkligen inte helt lätt att vara magsjuk och samtidigt ha en ätstörning som ligger och lurpassar i bakhuvudet. Det blir på något sätt extra stort fokus på mat när man inte rent fysikst klarar av att äta vad som helst... Känner mig nästan lite osäker på om det är magsjukan som hindrar mig från att äta vissa saker, eller om det är de sjuka tankarna som ser sin chans att utnyttja situationen.

Jag gör mitt bästa för att tvinga i mig mat i små mängder fast oftare än vanligt, och hoppas att magen snart mår bättre så jag kan börja äta som vanligt...


Jag har i alla fall världens finaste vänner! Min granne var i väg och handlade proviva blåbär, bananer, bubbelvatten och fiskgratäng till mig förut och nyss kom en annan kompis med vitt bröd och coca cola... Tydligen är det bra för magen med vitt bröd och avslagen cola... Bananer och bubbelvatten är ju bra för att fylla på kaliumhalten i kroppen och fisk ska vara lättsmält säger dom.


Nu ska jag försöka stoppa i mig lite mat igen...  Heja mig!


Kommentarer
Postat av: Cim

Åh usch magsjuka låter inte som någon höjdare! Hoppas du får en snabb och lindrig iallafall!



Jag tackade efter mycket vånda nej till utbildningen och tog jobbet istället! Tänkte spara ihop någon slags buffert och börja plugga nästa år istället! Hoppas att jag valt rätt :)

Kram och krya på dig!

2011-01-16 @ 21:36:15
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Johanna

Krya krya! kram!

2011-01-17 @ 17:08:44
URL: http://justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0