Jag inser mer och mer att barn är min grej

Jag har världens bästa arbetsplats!
Varje vecka får jag träffa 15 fantastiska barn.

Nyfikna, kloka, ivriga, glada, spontana, direkta, kreativa, lekfulla, empatiska, unika och alldeles fantastiska! 

Igår lekte vi flygplan, jag och fyra flickor. Jag satt längst bak med benen rakt fram, de satt på mina ben och turades om att sitta längst fram och vara pilot. Vi åkte till Grekland, Egypten, Liseberg, Korsika och USA - och lärde oss något om varje plats vi besökte.

Mitt jobb är helt klart världens bästa jobb!





Precis innan lunch hade vi rytmiksamling, spelade varandras namn, jämförde våra namnrytmer och lärde varandra nya sånger och danser. Hur roligt och tokigt som helst!


Just nu läser jag en bok om barn och sång, och ju mer jag läser desto säkrare blir jag på att jag önskar mig en barnkör! Om man nu kan önska sig något sådant. :)

För ett år sedan trodde jag inte att jag var en ledare. Men nu börjar jag inse att jag kanske visst har en del ledaregenskaper trots allt. Det är coolt hur man kan växa och utvecklas och bara stärka sin självkänsla.


Hoppas att ni får en bra dag!

Jag ska snart in till stan och äta lunch med en gammal klasskamrat, sedan försöka shoppa regnställ och fleecetröja, gå på möte och sist men inte minst träffa mina konfirmander... Min dag är definitivt bra!

Kommentarer
Postat av: Cim

Ja visst är det urmysigt på naturhistoriska! Är det på ett dagis du jobbar? Kanske är en idé att ta med dem dit hihi! Som en bra ursäkt att åka dit liksom ;)



Det var kardemummaris med hallonsylt, kände inte så mycket skillnad mot den vanliga smaken men förpackningen var ju fin iaf haha!

Stora kramar!

2010-10-21 @ 16:22:25
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Cim

Åh, vart i Gbg är det du bor, är du ofta på Saron? Vi bor bara 1 minut ifrån så jag är där alldeles för ofta - älskar't! Fyndade en skinnjacka idag för 75 pix, så nöjd!



Ja just det, jisses vad jag känner mig gammal nu! Är det så att dagis = förskola, Förskola = nollan nu för tiden?

Kramar!

2010-10-21 @ 19:07:06
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0