Julkänsla och presentfunderingar...

Jag har blivit riktigt dålig på att skriva här. Har inte riktigt haft tid det senaste, och så har jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva om heller. Vad är intressant att läsa om liksom? Mitt liv är inte så värst intressant, har jag en känsla av och sjukdomen har jag ingen lust att skriva om - och jag har inte så mycket att skriva om sjukdomen heller för tillfället.

Just nu är mitt liv fyllt av barn och rep av olika slag. Luciatåg, julmusikaler, pyssel och snölek. Men man får i alla fall ordentligt med julkänsla. I dag är det tisdag och jag är ledig från jobbet. Väldigt, väldigt skönt är det. Det känns som att jag börjar bli sjuk och jag behöver nog vila bort den känslan - har inte riktigt tid att bli sjuk just nu, fast det har man väl egentligen aldrig.

I går kväll hade vi barnmusikalrep, och vi fick en första känsla av hur helheten kommer bli. Det känns roligt, vi har världens bästa barnkör och världens bästa skådespelare - det kommer bli hur bra som helst! Jag ska sjunga ett solo, och just det blev väl inte helt bra igår, men förhoppningsvis blir det bättre på genrepet på lördag när det är mer på riktigt, i sitt sammanhang och med riktig ljudbild. Och på söndag förmiddag är det världspremiär för musikalen "Julspår"!

Åh, jag gillar att det snart är jul, men det är samtidigt ganska stressigt. På jobbet ska det julpysslas, och övas luciasånger och på söndag ska barnen vara med och sjunga på några sånger i en annan musikal. Så det blir värsta musikaldagen för mig på söndag.



Här kommer lite sent, en bild på allt fint jag köpte på hantverksmarknaden som vi hade för en och en halv vecka sedan Visst är det fina grejer!?

En del saker ska bli julklappar, och en del saker tänker jag behålla själv...

Min granne fyller 30 år idag och jag har ingen present till henne. Funderar på om jag ska dra fram mitt pyssel och göra ett par örhängen till henne, och så kan hon få något mer riktigt på lördag kväll - då ska hon ha fest. Det kanske får bli så... Det är bara så svårt att veta vad hon skulle gilla för typ av örhängen. Kanske får bli ett par hyfsat neutrala.


Nu är det dags att plocka fram pysslet om det ska hinna bli några örhängen innan jag måste gå hemifrån.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som att du har mycket härligt på gång i ditt liv... njut av det! Tycker det låter väldigt hälsosamt att inte låta ätstörningen få ta plats i ditt liv. Att istället fylla det med friska saker.



Vad som syns på bilderna så ser det ut som riktigt fina saker som du pysslat ihop!



Och vad härligt att få sjunga! Stort lycka till!



Kram

2010-12-01 @ 20:51:39
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0