Rolig stress och total avkoppling

Helgens marknad blev hur lyckad som helst! Det kom en hel del folk och stämningen var på topp - särskilt på fredagkvällen. Hela rummet var fullt med fina saker som folk hade gjort. Mössor, smycken, sjalar, keramik, ljus, busskortsfodral, necessärer, blommor, julkort, kakor, tovade bakverk, disktrasor, kylskåpsmagneter, grytunderlägg, tavlor - allt möjligt fanns det och man blev så inspirerad av tanken på att allt var egentillverkat. Vad många kreativa människor vi har i vår kyrka! Jag blir lycklig när jag tänker på det... 

Jag fick faktiskt sålt en del grejer också - sådant höjer självförtroendet en del...

Efter marknaden igår åkte jag och ledde lovsång på en tyst retreat en bit utanför stan. På en tyst retreat har deltagarna valt att åka bort några dagar, koppla bort omvärlden och stänga av datorn och telefonen - helt enkelt bara vara med sig själva och med Gud. Man är tyst på en tyst retreat - man pratar inte med någon, man säger inte hej till de man möter i korridorerna och man lägger bort allt småsnack som förekommer hela tiden annars.   

De som var med på retreaten hade varit tysta sedan fredagskvällen, alltså ungefär ett dygn när jag kom - och det var en ganska speciell känsla att gå in genom dörren och mötas av den tysta, lugna och rofyllda atmosfären. Jag kom direkt från en hel vecka full med stress, aktiviteter och människor och var helt uppe i varv (och dessutom hade jag gått lite vilse på vägen till retreaten och hade precis blivit guidad rätt via telefon) - och när jag öppnade dörren och gick in var det som att stiga in i en helt annan värld. Det var så lätt att varva ner och koppla bort omvärlden... Jag kände inget behov av att prata med alla jag såg och framför allt kände jag att jag kunde koppla bort alla tankar på julmusikaler, söndagsskola, luciatåg, julpyssel och jobb. Sådana tankar som jag annars går och har i bakhuvudet hela tiden... Det var galet skönt! Precis vad jag behövde...


Nu ska jag försöka plocka undan allt pysselmaterial som ligger framme - jag har ju pysslat som en galning de senaste dagarna... :)


Funderar för övrigt på att sälja en del av det som blev kvar från marknaden här, om det är någon som vill köpa... Vi får se....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0