Det där med träning och konstiga tankar

Var ju i Norge i helgen, och hade det helt fantastiskt härligt på många sätt... Alldeles underbart att sätta sig i en buss och åka från stan och lämna vardagen för några dagar!

Lite kämpigt blev det dock med maten. Till viss del var jag förberedd på det, men jag visste inte att det skulle kännas så jobbigt att äta middag efter en lång dag i skidbacken. Det var som att det blev mindre okej att äta middag för att jag hade varit ute och rört på mig hela dagen. Tanken är så bakvänd, jag vet att jag tänkte så för ett år sedan också - när jag tränade som mest. När jag tränade blev det bara jobbigare att äta - för jag ville ju inte göra träningen ogjord genom att äta upp de kalorier som jag nyss gjort av med....

Pratade lite om mina konstiga tankar och reaktioner, men en kille som var med på resan. Det var väldigt skönt! Skönt att få säga det högt - det blir så tydligt hur konstiga och ologiska tankarna är, när man säger de högt till någon annan. Skönt att han bara lyssnade och höll med om att det var ologiska och osanna tankar... Vi pratade lite om träning också. Jag sa att jag skulle vilja börja träna igen, fast på ett normalt sätt.

-En dag kommer jag kunna träna på ett friskt sätt, men tills dess får jag hålla mig på avstånd från gym och annat-


Kommentarer
Postat av: Lillamy

Härligt att höra du haft det bra på resan. Hoppas du får en bra kväll nu också. Kramar!

2010-03-30 @ 18:13:01
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Ica

Du är bra klok du som inte tränar. Jag tror att det är smart att undvika träning tills man är helt säker på att man kan hantera det igen. Det är inte roligt med bakslag. Hoppas att du får en bra påskhelg, kram.

2010-03-31 @ 21:53:42
URL: http://prickenovera.wordpress.com/
Postat av: Cim

Åh precis så tänkte jag också! Helt konstigt!

2010-04-01 @ 18:32:45
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: pinkhelp

Jag kommer ihåg när du skrev om dagvården och jag satt hemma och var avundsjuk på den hjälpen man fick jämfört med psykiatrin så därför har jag äntligen snott åt mig en plats!



Hur mår du nu förtiden?



Jag känner igen det där med att äta mindre när man tränat, eller nyttigare. Ibland tänker man inte ens på det men någonstans i bakhuvudet så säger något till en att inte ska du sabba träningsresultaten? Fast man sabbar ju snarare träningsresultaten om man äter för lite, även om det är svårt att ta in. :P



Ha en underbar påsk!

2010-04-03 @ 13:38:30
URL: http://pinkhelp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0