Träning?

Nu de närmsta veckorna har de flesta träningsanläggningarna i stan öppet hus. Många av mina vänner pratar om att gå och träna ganska mycket de här veckorna och jag vill också följa med!

Jag vill träna, men jag är tveksam till om jag kan hantera det. Jag blir orolig och får ett märkligt tryck över bröstet när jag tänker på att jag ska gå i en träningslokal..... Träna tillsammans med massa andra tjejer, jämföra mig med andra tjejer, känna mig tvungen att träna, dra ner på maten, börja väga mig varje dag.......

Skulle så gärna vilja kunna träna utan det där trycket över bröstet, skulle vilja kunna träna på ett sunt och friskt sätt. Men, jag är rädd att jag inte kan... Bara tanken på att börja träna får mig att vilja planera för viktnedgång.


Jag vet inte hur jag ska göra för att träna på ett frisk sätt. Jag vet inte hur man gör....


Kommentarer
Postat av: Nabis

Jag förstår precis hur du känner dig.

Alla de de där jämförelsetankarna försvagades däremot när jag bytte gym. Jag tränade tidigare på World Class med alla häftiga, snygga, vältränade och unga människor. Inte så kul att jämföra sig med dem...

Idag tränar jag på ett betydligt mindre flashigt gym med vanliga människor. Män, kvinnor, gamla och unga. Och framförallt: ganska få übervältränade. Här är det "normala" människor, dvs lite av varje. Det är både lite mjuka magar och valkar på ryggen. Här är folk som folk är mest.

Det gjorde stor skillnad för mig. Kanske, kanske skulle det minska jämförelsevanan för dig och därmed inte pressa dig så hårt?



kram till dig

2010-01-18 @ 15:57:49
URL: http://lillanabis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Ny läsare på din blogg men känner igen mig så mycket. Går på dagvårdsbehandling nu med fem veckor kvar och har fått rådet att börja tänka på vad för träning jag kan tänka mig att börja med som känns bra.. Känns mest som att allt blir fel men går man dit med rätt tankar så spelar det kanske ingen roll! Stor kram iaf!

2010-01-18 @ 18:17:29
URL: http://tellyou.blogg.se/
Postat av: m a l i n

Usch, sorgligt att läsa! Är inte själv sjuk men har några nära som är/har varit det ... Hoppas att du kämpar vidare och att du mår bra!



Styrkekramar till dig :)

2010-01-19 @ 19:04:11
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0