Bekännelse

Fick en kommentar här om dagen. "Vad lång och smal du är". Sagt i all välmening, det vet jag - men ändå reagerade jag konstigt... Jag trodde inte att jag skulle reagera som jag gjorde... 

Sen jag fick den kommentaren har jag haft tankar på att försöka gå ner i vikt, och jag vet egentligen inte varför. 


Har promenerat av fel anledning idag, det erkänner jag. Och nu har jag precis ätit kvällsmacka, och mår riktigt pissigt.


När jag betraktar mig själv utifrån, ser jag små, små tecken på att ätstörningen börjar ta över igen... Inte mycket, ännu... Men lite i taget. Det är skrämmande, men samtidigt har jag svårt att gå emot det.



Jag vet inte vad jag ska göra, helt enkelt. Jag borde väll skvallra på mig själv. Jag borde väll berätta för någon, vad som händer inom mig. Be om hjälp, berätta om min rädsla. För, jag vill inte bli sjuk igen. Jag vill inte det. Men, jag vill bli smal... Men samtidigt vet jag ju att det inte går ihop.

Kommentarer
Postat av: pinkhelp

Nej från att man är 19år, har för mig att minimum beloppet (heltid då) är runt 7000:- i månaden, men vet du hur det är med sjukförsäkring?

2010-01-07 @ 14:35:49
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: Bundle

Man blir så glad av kommentarer som den du nämnde, att det enda man vill är att bli än mer smal eller åtminstone inte gå upp i vikt. Försök att skjuta dessa tankar åt sidan. Det är inte i vikten som din personlighet finns. Dina sanna vänner tycker om dig som du är. Det är svårt att tänka så, jag vet, men försök. Fall inte tillbaka, du har ju kommit så långt.

2010-01-07 @ 17:19:25
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Lillamy

Du sa det själv precis. Skvallra på dig själv, be om hjälp. Tillåt inte sjukdomen ta överhanden igen. Kämpa mot nu och fightas. Tänker på dig. Kram!

2010-01-07 @ 18:25:34
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: pinkhelp

Jag köper vanlig keso ibland och vanlig yougurt men då brukar jag kompensera på något annat och de dumma tankarna kommer upp mycket nu, som att jag borde gå ner i vikt fastän det inte stämmer. Det är jobbigt.

2010-01-08 @ 14:02:38
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: pinkhelp

Jag vet inte, världen är lite upp och ner just nu. Jag har hoppat av skolan, flyttat hem, gjort slut med min kille och funderar på vad jag nu ska ta mig till ungefär. :P Hur är allt med dig? <3

2010-01-08 @ 18:25:43
URL: http://pinkhelp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0