Väldans fina maränger, faktiskt!

Rosa och gröna maränger blev det! De står fortfarande kvar i ugnen, de ska tydligen stå kvar i ugnen i typ en timme efter att man stängt av den - för att de ska bli riktigt hårda och krispiga...




Jag tog ut en ur ugnen, för att se hur de blev - och de blev faktiskt riktigt bra!



Shit, vad jag är stolt över mig själv! Tänk att jag kan baka julgodis och maränger - nästan helt utan ångest!

Måste erkänna att det kändes lite jobbigt en stund, när jag stod på hemköp med korgen full med "onyttigheter". Men jag bestämde mig för att jag inte skulle lyssna på de tankarna och känslorna - och så gick jag till kassan och betalade... Och nu är marängerna nästan färdiga, och de blev hur bra som helst och jag är jättestolt över mig själv!

Kommentarer
Postat av: kattis

Åh så härligt! Fick ett stort smile när jag läste detta:)

Fortsätt så!

Kram

2010-12-26 @ 12:29:41
Postat av: Bullen

:) Jag fortsätter absolut! Nu bakar jag choklad- och apelsinskorpor. Jag är inne i värsta julbaksruschen...



Snart dags att bjuda hem folk på fika, eller kanske ge bort lite godsaker i julklapp till folk. Tror jag ska göra en liten låda med blandade godsaker till min granne - det är hon värd!

2010-12-26 @ 13:04:23
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0