Julbord, krubbor och nyfödda kusinbarn...

I dag har jag varit på julbord med jobbet... Jag var faktiskt hur cool som helst! Det var en slumpmässig bordsplacering (man fick ett memorykort när man kom och skulle sedan leta efter den plats vid bordet där den andra halvan av memoryparet låg) och jag hamnade väl inte på världens bästa plats - ute på ena kanten mitt emot en nypensionerad fastighetsförvaltare och bredvid en snart pensionerad kyrkogårdsvaktmästare... Samtalet flöt ganska trögt och handlade mest om begravningar och gamla gubbar som jag inte känner. Men framåt efterrätten hittade jag en trevlig präst att prata med och då blev det väldigt mycket roligare. :)

Själva maten gick i alla fall hur bra som helst! Jag hämtade mat två gånger (första gången kallskuret och andra gången varmt) och lite ris a la malta på det, och det kändes som att jag blev alldeles lagom mätt och jag lyckades dessutom ignorera de (visserligen hyfsat få men ändå förekommande) kommentarerna om hur onödigt mycket man äter på julbord... Jag är helt klart nöjd med min julbordsinsats! Heja mig!




Innan jag åkte till jobbet i dag så åkte jag till torget och köpte julkrubban, och nu när jag kom hem ställde jag upp den. Visst är den fin!?


I går fick min kusin en dotter och jag tänkte att jag skulle skicka iväg en liten julklapp till henne.



Den här söta tomtedräkten köpte jag på Lindex i sommras, för 15 kr... Den tänkte jag skicka i väg innan helgen, så hinner bebisen kanske ha på sig den lite innan jul... :)




Så här blev paketet inslaget....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja, heja dig!!! :D Och julkrubban var jättefin!

2010-12-15 @ 08:31:08
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/
Postat av: kattis

Heja dig!!!! Bra!!!

2010-12-15 @ 09:43:10
Postat av: Bundle

Jättebra med julbordet. Härlig känsla eller hur?

2010-12-16 @ 21:13:10
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0