I dag har jag julkänsla i hela kroppen...

I går kväll provbyggde vi lite scen och programerade en del av ljuset inför musikalen på söndag, och när jag kom hem var jag helt slut i hela kroppen men också alldeles full av julfeeling. December är en av årets bästa månader, helt klart!


Nu har jag precis påbörjat ett litet julbak. Saffransbullar med vit chokladfyllning är det som bakas - visst låter det smaskigt!? 
 

Saffransbullar med vit choklad

Receptet hittade jag på www.kokaihop.se


Julmusik lyssnar jag på också... Hur mysigt som helst.
Tips på två helt outstandning jullåtar kommer här:

Java Gospel – Mary Did You Know

Nashville Singers – Rose Of Bethlehem

Jag bara älskar de två låtarna...

Jag blir så förundrad varja gång jag hör textraden:
"Mary, did you know that your baby boy is Lord of all creation?"

Det går ju inte att ta in det, att det lilla barnet som föddes i Betlehem för mer än 2000 tusen år sedan är Gud själv. Det är för stort för att jag någonsin ska förstå det helt, men då och då glimmar det till och jag bara måste stanna till och förundras en stund.


Nu ska jag återgå till mina bullar för nu har degen jäst klart...


Kommentarer
Postat av: Johanna

De där bullarna låter helt underbart goda! Kanske att man måste prova att baka själv :)

2010-12-02 @ 20:06:41
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0