30 augusti 2010

I dag har jag en ny 'att göra-lista' att bocka av i från... 

[/] Tvätta
[ ] Skriva det sista på det personliga brevet + posta ansökan
[ ] Ringa chefen
[ ] Laga kålpudding
[ ] Plocka undan lite (typ papper och kläder)
[ ] Rensa duschbrunnen


Tvätta har jag redan börjat med - då är det bara resten kvar... :)

Att rensa duschbrunnen känns som en ganska oangenäm uppgift - funderar på var i schemat den passar bäst... Antingen nu så fort som möjligt, så att det är gjort. Eller i direkt anslutning till dushandet senare i dag. Eller så gör jag det om en stund, när jag varit nere hos tvätten och så duschar jag tidigare än vad jag hade tänkt... Det är ju också ett alternativ. Fast egentligen tänkte jag duscha bort kålpuddingslukten från kroppen när jag lagat den, och det blir inte förrän lite senare...

Det var en lång dividering, för att slutligen komma fram till att 'att göra-listan' är bra i den ordning den står skriven från början. :)



I lördags när jag vaknade var jag inte jättesugen på en 15 timmar lång arbetsdag, men när jag drog up persiennen blev jag bjuden på den här...



Det blev faktiskt lite lättare att packa ihop sakerna och cykla iväg, när jag fått syn på regnbågen... Jag blev lite glad och lätt i hjärtat liksom. Och sen blev ju dagen hur bra som helst också - förutom att det var punka på bakdäcket när jag skulle cykla hem mitt i natten. Men jag fick skjuts hem, så det gick bra ändå - men cykeln står kvar på jobbet och det är lite segt.



Ska äta glass senare i dag - lovade att hjälpa vännen att lägga söndagsskolans höstterminsschema idag, i utbyte mot en glass och en massa information om hur de haft det på Kreta. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0