Saft, saft, vinbärssaft - bättre saft har ingen haft!

Den här veckan och nästa, passar jag ett hus för en familj som är bortrest. Ni vet, vattna blommorna och ta in posten och se till så att ingen gör inbrott och så... Familjens vinbärsbuske är helt full med bär, som kommer vara för gamla när de kommer tillbaka, så härom igår tog jag mig friheten att plocka av en dryg liter.

I dag tänker jag koka saft, röd vinbärssaft med smak av vanilj. Det är precis så gott som det låter, och kanske godare till och med... Men innan jag kokar saften måste jag åka och låna en saftsil och köpa en till glasflaska så att jag har något att hälla saften i. :)


Röd vinbärssaft med vanilj Receptbild - Allt om Mat

Bilden är tagen från www.alltommat.se, klicka på länken nedan så hittar ni receptet.
http://www.alltommat.se/recept/r%C3%B6d-vinb%C3%A4rssaft-med-vanilj-8615


I dag blir en bra dag, det känner jag på mig! :)


För övrigt har jag varit på två galet bra konserter de senaste dagarna!
Angelique Kidjo i fredags och Sofia Jannok i går... Helt klart två av de bästa konserterna jag varit på, på länge!

Kommentarer
Postat av: Cim

Åh hemmagjord saft är så himla gott! Så mycket barndomsminnen över det! Mamma brukade göra fläder-rabarbersaft, mums!

Stor kram

2010-08-15 @ 11:47:26
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0